tirsdag 10. desember 2013

Gjør litt stas på hagens små venner:)

Noe av det koseligste jeg vet er å følge med på hagens små venner:)


Derfor synes jeg våre fuglevenner fortjener noe godt i vinterkulda, og gjerne at det ser litt koselig ut også;))



Kransen er laget av bjørk, inni henger en glasskopp som jeg har fyllt opp meg godsaker.
Her er det brukt: kokosfett, solsikkefrø, både med og uten skall, rosiner, havregryn,linfrø, og eplebiter.

Kransen har har jeg pyntet med røde og hvite bånd, og hengt noen kongler under.
Konglene har fått litt hobbymaling (for utendørs bruk), synes det gav konglene et vinterlig preg:)

Det ser jo ganske så vinterlig ut ellers også, med masse snø, og i gårmorres hadde vi den kaldeste dagen til nå med -18,9 grader!

Så noe ekstra synes jeg virkelig fuglene fortjener.

De gir så mye glede og flotte opplevelser til oss:)
Fuglene bryr seg nok ikke om pynting med røde bånd og kongler, men det er litt kos at det ser fint ut også da:)




Fikk du også lyst til lage litt godt til fuglene?

Det går fort å lage, og vil glede både deg og fuglene!

En slik kopp med hjemmelaget fuglemat, er vel en fin julegave til en fuglevenn eller til den som ellers har alt?

Ønsker deg en flott dag! 
Ta vare på hverandre og spre litt glede i adventstiden, det er ikke så mye som skal til:)


5 kommentarer:

Anonym sa...

Heisann.
Så koselig stue i forrige innlegg. :) Det er viktig å ta vare på våre små venner ute i naturen,flott innlegg.<3
Ha en fin dag.
Klem Mette.

Posttausa sa...

Så koselig du har gjort det for småfuglane:) Er sikker på at dei set pris på det sjølv om dei ikkje bryr seg om raudruta band;)
Har hengt ut sjølvlaga meisebollar eg også og det likar dei veldig godt:) Er veldig spennande å følge med på kva slags fuglar som dukkar opp, og så har pus underhaldning i massevis i vinduet innanfor:)
Her er reine sommartemperaturen i dag med 10 plussgrader! Deilig!!
Ha ein fin kveld!
Klem frå Alva.

salige lavendel sa...

Takk for koselig hilsen hos meg =)) Jeg lagde egen fuglemat i fjord, veldig koselig! I år har jeg ikke hatt tid, men har kjøpt masse god mat til fuglene. Bedre enn ingenting...Nyt resten av kvelden!

Marianne's lille rom sa...

Superkoselig innlegg - som alltid!
Ha en fin fredag!
Klem, Marianne.

Drøm ditt liv,lev din drøm sa...

Det er så koselig
med disse småvennene i hagen.
Veldig viktig at de får mat.
De gir jo så mye glede.
Fint innlegg.
Gode førjulsdager.